No mitä se huono palaute sitten oli. Ystäväni vei tavaraa myytäväksi. Kun myyntiä tarkasteltiin pöytävuokran päätyttyä, hän sai tuskin takaisin omaa vuokraansa ja pöydästä oli kaikki arvokas kadonnut ilman maksua. Kaiken tämän lisäksi eräs hänen tuotteensa oli vaihdettu rikkinäiseen ja tämä rikkinäinen tuote oli palautettu reklamoiden liikkeeseen ja siitä vaadittiin myyjältä rahat takaisin. Liikkeen myyjä tylyyn tapaan ilmoitti, että ystäväni pitää maksaa tästä rikkinäisestä tuotteesta liikkeelle hyvitys.
Kun ystäväni tiedusteli kadonneista tavaroista, hänelle ilmoitettiin yhtä tylysti, että eikö ystäväni tiedä, että kirpputoreilla hävikki kuuluu asiaan. Asiakaspalvelu liikkeessä ei siis ainakaan ole hyvää, ynnäsin kertomuksen jälkeen. Lisäksi jos tavarasta katoaa kaikki arvokas, niin en todellakaan aio kyseiseen liikkeeseen omaa tavaraani viedä myytäväksi. Tämän kokemuksen perusteella ymmärrän vallan hyvin, miksi Facebook-kirpparit ja Tori.fi saavat myyjiä itselleen. Kun myy itse, hävikki jää pois ja myyntitapahtuma on itsestä kiinni, eikä tarvitse pahoittaa mieltään huonosta asiakaspalvelusta. Kotiin vieraan ostajan päästäminen voi olla kynnyskysymys joillekin, joten erilaiset piha- ja peräkonttikirppikset, joissa myyjä itse myyvät tavaransa ovat myös hyvä vaihtoehto. Tällöin ei ole myöskään pakko hinnoitella kaikkea tavaraa etukäteen, vaan niistä voi neuvotella kasvotusten ostajan kanssa.
Vaihtoehtoja tavaran kierrättämiseen kirpputorimaisesti on siis paljon, jokainen valitkoon itselleen sopivan hyvistä ja pahoista vaihtoehdoista.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti